*** ကမာၻေက်ာ္ Honda ကုမၸဏီပုိင္ရွင္ Soichiro Honda ***
ဆြိဳင္ခ်ီရိုဟြန္ဒါသည္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ဟြန္ဒါကုမၸဏီကို တည္ေထာင္ၿပီး သစ္သားဂိုေဒါင္တြင္ စက္ဘီး မီးစက္မ်ားကို စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ရာမွ နိုင္ငံတကာကားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ထုတ္လုပ္သူ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။
ဟြန္ဒါကို ဟာမာမတ္စုအနီးရွိ ဖူဂ်ီေတာင္ေျခတြင္ရွိေသာ ရြာကေလးတစ္ရြာျဖစ္သည့္ တန္႐ူး၊ ရွီဇူအိုကာတြင္ နိုဝင္ဘာလ (၁၇) ၁၉၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္္။ ငယ္ဘဝတြင္ အေဖျဖစ္သူ ပန္းပဲဆရာ ဂီဟီ၏ စက္ဘီးျပင္လုပ္ငန္းကို ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးလ်က္ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိခင္ျဖစ္သူ မီကကေတာ့ ယကၠန္းသမျဖစ္ပါတယ္။ ဟြန္ဒါကပညာေရးစနစ္ကို စိတ္မဝင္စားခ့ဲပါ။ ဟြန္ဒါကေလးဘ၀တြင္္ ရြာမွာ ပထမဆုံးျမင္ေတြ႕ခဲ့ရေသာ ကားကေလးကို အင္မတန္မွ ရင္သပ္ ႐ႈ႔ေမာ ျဖစ္ေစၿပီး ထိုကားမွထြက္ေသာ ဓာတ္ဆီနံ႔ကို တသက္လုံးေမ့လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ျပန္ေျပာျပေလ ့ရွိပါတယ္။
ဟြန္ဒါ အသက္(၁၅) ႏွစ္ေရာက္ၿပီး ပညာေရးမွာအားနည္းခ့ဲသည့္ ဟြန္ဒါဟာ အိမ္ကို စြန႔္ခြာၿပီး တိုက်ိဳၿမိဳ႕ကို အလုပ္ရွာရန္ ထြက္ခြာခဲ့ပါတယ္။ ဟြန္ဒါသည္ စက္႐ုံအလုပ္သင္အျဖစ္ ဂိုေဒါင္တစ္ခုမွာ မွာ အလုပ္ရခဲ့ၿပီး (၆) ႏွစ္ ၾကာေအာင္ စက္ျပင္ဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးခဲ့၀မ္းေၾကာင္းလုပ္ခ့ဲပါတယ္။
၁၉၂၈ ခုႏွစ္ အသက္ (၂၂) ႏွစ္မွာ အိမ္ျပန္ၿပီးကိုယ္ပိုင္ ကားဝပ္ေရွာ႔ တစ္ခုကုိတည္ေထာင္ခ့ဲတယ္။၁၉၃၇ ခုႏွစ္မွာ ဟြန္ဒါက တိုကိုင္ဆီကီကို တည္ေထာင္ၿပီး တိုယိုတာ ကုမၸဏီအတြက္ ပစၥတင္ကြင္း ေတြကို စၿပီးထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းမွာ တိုကိုင္ဆီကီရွိ ယာမာရွီတာ စက္႐ုံႏွင့္ အီတာဝါ စက္႐ုံတုိ႔ ပ်က္စီးခဲ့ပါတယ္။ စစ္ၿပီးခ်ိန္မွာ၊ လက္က်န္ရွိေနတဲ့ ပစၥည္းေတြကို တိုယိုတာကို ယန္း ၄၅၀,၀၀၀ နဲ႔ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ဟြန္ဒါနည္းပညာ သုေတသနစင္တာကို ေအာက္တိုဘာ ၁၉၄၆မွာ တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၄၈ မွာ စက္တပ္စက္ဘီး ကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္နိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ပထမဆုံး Type A ကေတာ့ ဟြန္ဒါက ပထမဆုံး အင္တိုင္အားတိုက္ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ စက္တပ္ျဖစ္ၿပီး ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ထိေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ Type D ကေတာ့ ၁၉၄၉ မွာ စထုတ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ အစစ္ျဖစ္ကာ ဖိအားေပးထားတဲ့ စတီးဖရိမ္နဲ႔ ဒီဇိုင္းဆင္ထားၿပီး 2 Stroke ၉၈ စီစီ ၃ ေကာင္အား အင္ဂ်င္ျဖစ္ၿပီး Dream စီးရီးရဲ႕ပထမဆုံး ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္အျဖစ္ ထင္ရွားပါတယ္။ Society of Automotive Engineers of Japan က Type A နဲ႔ Type D ေမာ္ဒယ္ႏွစ္ခုစလုံးကို ဂ်ပန္နိုင္ငံရဲ႕စက္မႈယာဥ္နည္းပညာ ၂၄၀ ထဲမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဟြန္ဒါေမာ္ေတာ္ကုမၸဏီရဲ့ ဥကၠဌျဖစ္သူ ဆြိဳင္ခ်ီရို ဟြန္ဒါက ကုမၸဏီကို ဘီလီယံေဒၚလာတန္ နိုင္ငံတကာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ကုမၸဏီ ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဟြန္ဒါရဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာပညာနဲ႔ မားကက္တင္း ပညာရပ္ေတြဟာ ဟြန္ဒါေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေတြကို Triumph နဲ႔ Harley Davidson တိုကို ေက်ာ္လြန္ၿပီးေရာင္းနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဟြန္ဒါက ကုမၸဏီရဲ့ ေငြေၾကးပိုင္းကို နားလည္ၿပီးလုပ္ငန္းကို ခ်ဲ႕ထြင္ေပးနိုင္တဲ့ ဖူဂ်ီဆာဝါကို ငွားရမ္းခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွာ ဟြန္ဒါ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ဟာ အေမရိကန္နိုင္ငံမွာ ပထမဆုံး ကိုယ္စားလွယ္ဆိုင္ကို ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဟြန္ဒါက သူအနားမယူခင္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္အထိ ဥကၠဌတာဝန္ ကိုထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒါရိုက္တာ အျဖစ္ရပ္တည္ခဲ့ကာ အႀကံေပးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္အထိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ People မဂၢဇင္းက ၁၉၈၀ ခုႏွစ္အတြင္း လ်ိဳ႕ဝွက္စြာျပဳလုပ္တတ္ေသာ သူ ၂၅ ဦးစာရင္းမွာ တင္သြင္းထားၿပီး ဂ်ပန္ ဟယ္ရီဆင္ဖို႔ဒ္လို႔ တင္စားေခၚေဝၚ ထားပါတယ္။ အနားယူၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ လည္း ဟြန္ဒါက သူ႔အလုပ္ေတြကို ဟြန္ဒါေဖာင္ေဒးရွင္းတည္ေထာင္ၿပီး အလုပ္လုပ္နိုင္ဖို႔ အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ ပါတယ္။ သူဟာ ႏွင္းေလ်ာစီးျခင္း၊ ဂလိုက္ဒါစီးျခင္းနဲ႔ မီးပုံးပ်ံ စီျခင္းတို႔ကို (၇၇) ႏွစ္ထိ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အင္မတန္ လက္ရာေျမာက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဟြန္ဒါနဲ႔သူဇနီး တာကီယိုဖူဂ်ီဆာဝါတို႔ဟာ သူတို႔သားသမီးေတြကို သူတို႔ကုမၸဏီမွာ အတင္းအက်ပ္သြင္းတာမ်ိဳး မလုပ္ဖို႔ ကတိျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ သူ႔သား ဟီရိုတိုရွိဟြန္ဒါက မူဂ်န္ ၿပိဳင္ကားကို တည္ေထာင္သူျဖစ္ၿပီး ဦးေဆာင္ဒါရိုက္တာေဟာင္းတစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ မူဂ်န္က ဟြန္ဒါကားေတြကို ၿပိဳင္ကားျဖစ္ေအာင္ ၿပဳလုပ္ခ့ဲသူပဲၿဖစ္ပါတယ္။
၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ( ၅ ) ရက္ေန႔မွာ အသည္းေရာဂါနဲ႔ ကြယ္လြန္ခဲ့သူဟာ ကြယ္လြန္ၿပီးကာမွ တတိယဆင့္ ထူးခၽြန္သူ ဦးစားေပးအျဖစ္ Order of the Rising Sun ရဲ့ Grand Cordon မွာ ေရြးခ်ယ္ခံရပါတယ္။ ဟြန္ဒါသည္ ေမာ္ေတာ္ကားတီထြင္မႈ အားေကာင္းသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ယေန႔ထိတုိင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွ်က္ရွိပါတယ္။
Crd 2 Org
No comments:
Post a Comment