Sunday, May 22, 2016

ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွ နာမည္ေက်ာ္ ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲမ်ား

*** ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွ နာမည္ေက်ာ္ ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲမ်ား ***
(Audi vs. BMW) (Pantene vs. Dove) (Pepsi vs. Coca Cola) (Apple vs. Samsung) (Verizon vs. AT&T)

ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကို ေၾကာ္ျငာျပီဆိုရင္ ေရာင္းထြက္ဖို႕သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားျပည္သူနဲ႕ ကိုယ့္ရဲ႕ Customers ျဖစ္လာႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့သူေတြကို ဒီကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္း ပိုသိလာဖို႕ ပိုနားလည္လာဖုိ႕ ေၾကာ္ျငာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ အာရံုစိုက္ျခင္းကို အျမဲတမ္းရရွိေနဖို႕ဆိုတာ လြယ္လွတဲ့အလုပ္တစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွာ ကုမၸဏီေတြက ေၾကာ္ျငာတဲ့အခါ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ ျပင္းထန္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုျပင္းထန္လာတဲ့အခါ ၿပိဳင္ဘက္ေတြၾကားမွာ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ေပၚတင္တိုက္ခိုက္မႈေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ Marketing အေခၚအေ၀ၚအရေတာ့ ဒီလိုတိုက္ခိုက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို "Comparative Advertising" ႏႈိင္းယွဥ္ေၾကာ္ျငာျခင္း (သို႕မဟုတ္) "Ad War" ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲလို႕ ေခၚဆိုၾကပါတယ္။

ဒီလို ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲေတြျဖစ္လာျပီဆိုရင္ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ေတြက တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပဖို႔အတြက္ အျခားတံဆိပ္ေတြရဲ႕နာမည္ေတြကို ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ေပၚတင္ထည့္ၿပီး အျပိဳင္အဆိုင္ ေၾကာ္ျငာၾကပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေစ်းကြက္တစ္ခုမွာ အႏႉိင္းယွဥ္ခံရတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ဟာ ေစ်းကြက္ဦးေဆာင္သူ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလို ႏႈိင္းယွဥ္ေၾကာ္ျငာတာက ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွာ တရားဥပေဒက ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြရွိသလို တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြလဲ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ေတာ့ အျခားအမွတ္တံဆိပ္ကို ေပၚတင္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီးေၾကာ္ျငာျခင္းက တရားမ၀င္ပါဘူး။ အခုေတာ့ တရား၀င္တဲ့ႏိုင္ငံေတြက ေၾကာ္ျငာထားခဲ့တဲ့ နာမည္ၾကီး ေၾကာ္ျငာတုိက္ပြဲ ေတြကို Marketing ဗဟုသုတရရွိေစဖို႕ ျပန္လည္ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

၁။ Audi vs. BMW
ဂ်ာမနီက အဆင့္ျမင့္ဇိမ္ခံကားအမွတ္တံဆိပ္မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ Audi နဲ႕ BMW ေတြက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္ခုိက္ယွဥ္ျပိဳင္ေနၾကတဲ့ တံဆိပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ Audi ကေန ေၾကာ္ျငာဘုတ္နဲ႕ "You move, BMW" (BMW. မင္းဖယ္လိုက္စမ္းပါ) ဆိုျပီး သူ႕ Audi ကားပံုတစ္ခုနဲ႕ ပံုပါအတိုင္း စတင္တိုက္ခိုက္တာပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ BMW ကလည္း "Checkmate." (ခ်က္မိတ္) ဆိုျပီး ဘုတ္တစ္ခုထပ္ေထာင္ကာ တံု႕ျပန္လာပါတယ္။ အဲ့ဒီ ခ်က္ထိုးတဲ့ ကစားပြဲကို အေျခခံျပီး ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ BMW ေၾကာ္ျငာကို Audi က ခ်က္ခ်င္းေဘးမွာ ဘုတ္တစ္ခု ထပ္ေထာင္ျပီး "Your pawn is no match for our king." (မင္းတို႕ Pawn က ငါတို႕ King ကို ယွဥ္လို႕မရပါဘူး) ဆိုျပီး BMW ေၾကာ္ျငာထဲက ကားထက္ေကာင္းတဲ့ Audi ကားတစ္မ်ိဳးနဲ႕ ဘုတ္ေပၚတင္ျပီး ထပ္မံတိုက္ခိုက္လာပါတယ္။ ဒါကို BMW က ေနာက္ဆံုး မိုးပ်ံဘူေဖာင္းၾကီးနဲ႕ Audi ရဲ႕ ဘုတ္ေပၚကေန "Game Over" (ဂိမ္းအိုဗာ) ဆိုျပီး သူ႕ရဲ႕ F1 ျပိဳင္ကား အမိုက္စားကို ေၾကာ္ျငာလိုက္ပါေတာ့တယ္။

၂။ Pantene vs. Dove
မ်ားလွစြာေသာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္အမွတ္တံဆိပ္ေတြထဲက Pantene (ပန္တင္း) နဲ႕ Dove (ဒပ္ဖ္) ကို အားလံုး ရင္းႏွီးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ Pantene က ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြေထာင္ၿပီးစတင္ ေၾကာ္ျငာပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ Pantene က တိုက္ရိုက္ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္း မျပဳေသးပဲ Teaser (အျမည္း) သေဘာအေနနဲ႕ ေၾကာ္ျငာလိုက္တာပါ၊ ပံုထဲမွာ Pantene တံဆိပ္ေတာင္ မထည့္ရေသးပါဘူး။ "A Mystery Shampoo!! 80% women say is better than anything else" (ထူးဆန္းေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္တံဆိပ္၊ ၈၀% ေသာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ဒီတံဆိပ္ဟာ ဘာနဲ႕ယွဥ္ယွဥ္ ပို္ေကာင္းပါတယ္လုိ႕ ေျပာတယ္) ဆိုျပီး ေၾကာ္ျငာပါတယ္။ ဒါကို Dove က ခ်က္ခ်င္း သူ႕ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြအားလံုးနားမွာ ဘုတ္ေတြ လိုက္ေထာင္ပါတယ္။ "There is no mystery. Dove is No.1 Shampoo. After all, winning is about winning hearts." (လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္တဲ့ ထူးဆန္းတံဆိပ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ Dove က နံပါတ္ ၁ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ နံပါတ္ ၁ ျဖစ္လာဖို႕ဆိုတာ သံုးစြဲသူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားေတြရဲ႕ အမွတ္ေပးမႈကို ရျပီးမွ ျဖစ္လာတာပါ။) Dove က အိႏၵိယေစ်းကြက္မွာ နံပါတ္-၁ အေရာင္းေကာင္းဆံုး ေနရာမွာ ရပ္တည္ထားတာကို အသံုးခ်ျပီး ေၾကာ္ျငာလိုက္ေတာ့ Pantene က သူ႕ရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္တံဆိပ္က ဘာတံဆိပ္လဲဆိုတာ ျပန္လည္ေဖာ္ျပဖို႕ အခြင့္အလမ္းေတာင္မရလိုက္ပါဘူး။

၃။ Pepsi vs. Coca Cola
ရာစုႏွစ္နဲ႕ခ်ီျပီး တိုက္ခိုက္လာတဲ့ ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲေတြထဲမွာ ကိုကာကိုလာနဲ႕ ပက္စီတို႕ကလည္း နာမည္ၾကီးေတြပါ။ တစ္ကမာၻလံုး ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွ ကိုလာတိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႕တံဆိပ္ႏွစ္ခုက ေနရာတိုင္းမွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ယွဥ္ျပိဳင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တီဗီေတြမွာေရာ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာေရာ၊ ေစ်း၀ယ္စနစ္ေတြနဲ႕ေရာ၊ အြန္လိုင္းမွာပါ ေနရာမေရြး တိုက္ပြဲျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ဘက္ပံုထဲက ေၾကာ္ျငာ A နဲ႕ B ႏွစ္ခုမွာ ပက္စီကိုလာကေန ကိုကာကိုလာကို တိုက္ခိုက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ သူရွိတဲ့ဆီကိုေတာ့ လူေတြလာလြန္းလို႕ ေျခရာေတြထင္ေနတယ္၊ ႏွင္းေတြေတာင္ ရွင္းျပီးသားျဖစ္ေနတယ္၊ ကိုကာကိုလာကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မသြားလို႕ ႏွင္းေတြေတာင္ ဖုံးလႊမ္းေနျပီး ေျခရာေတာင္ မထင္ေနပါဆိုျပီး တိုက္ခိုက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာ C ရဲ႕ ဘယ္ဘက္တစ္ခုမွာ ပက္စီကိုလာကေန ကိုကာကိုလာကို Halloween သရဲပြဲေတာ္အတြက္ တိုက္ခိုက္ထားတာပါ။ Halloween သရဲပြဲေတာ္ကို ဆင္ႏႊဲတဲ့အခ်ိန္မွာ ၀တ္စံုေတြ အလွျပ၀တ္ဆင္ၾကတဲ႕အတြက္ “We wish you a scary Halloween!” (အားလံုးအတြက္ ေၾကာက္စရာ Halloween ျဖစ္ပါေစ) ဆိုျပီး ကိုကာကိုလာ ၀တ္စံုၾကီးကို ပက္စီက ျခံဳထားလို႕ေနပါတယ္။ ဒါကို ကိုကာကိုလာက Halloween မွာ ကေလးေတြအမ်ားစုဟာ Superman, Spiderman, Captain America အစရွိတဲ့ စူပါဟီးရိုးေတြရဲ႕ ၀တ္စံုကို အလွျပ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိတာကို အေၾကာင္းျပဳျပီး “Everybody wants to be a hero!” (လူတိုင္းက စူပါဟီးရိုးေတြျဖစ္ခ်င္ၾကပါတယ္။) လို႕စာသားေလးေျပာင္းျပီး ထပ္တူညီတဲ့ေၾကာ္ျငာနဲ႕ တံု႕ျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး D မွာေတာ့ ပက္စီကိုလာက ကိုကာကိုလာကို ပိုက္တစ္ခုရဲ႕ သရုပ္ေဖာ္ပံုနဲ႕ ထပ္မံတိုက္ခိုက္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ Samsung vs. Apple
Samsung နဲ႕ Apple ဟာဆိုရင္လည္း မိုဘုိင္းဖုန္းေလာကမွ ဒုန္းဒိုင္းဒုန္းဒိုင္းဆိုျပီး ခ်ေနၾကတဲ့ တံဆိပ္ေတြပါ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့ Samsung က Apple ကို စတင္တိုက္ခိုက္ေလ့ရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Apple ကေတာ့ တုံ႕ျပန္တာ သိပ္မရွိပါဘူး။ Samsung က ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေတြနဲ႕ေရာ၊ မဂၢဇင္းေတြနဲ႕ေရာ၊ တီဗီေၾကာ္ျငာေတြနဲ႕ေရာ၊ အြန္လိုင္းဗီဒီယိုေတြနဲ႕ေရာ ေနရာအႏွံ႕ကေန အျမဲတိုက္ခိုက္တတ္ပါတယ္။ မ်ားလွစြာေသာ တိုက္ခိုက္မႈေတြထဲက နာမည္ၾကီးျပီး လူေျပာမ်ားခဲ့တဲ့ ေၾကာ္ျငာေလးတစ္ခုက ပံုထဲကေၾကာ္ျငာပါ။ ဘယ္ဘက္ပံုထဲမွာ Samsung ကေန "It doesn't take a genius." (သာလြန္မႈကို သိဖို႕ Genius ျဖစ္ဖို႕ မလိုပါဘူး) ဆိုျပီး Apple ကို တိုက္ခိုက္ထားပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာထဲမွာ Samsung ကေန Apple မွ မရႏိုင္တဲ့ အားသာခ်က္ေတြအားလံုးကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ညာဘက္က အေပၚပံုမွာ Samsung ကေန သူ႕ရဲ႕ Samsung Galaxy S6 Edge နဲ႕ Apple iPhone 6 ကို ႏႉိင္းယွဥ္ထားျပီး “> Greater-than Sign” ကို ကစားကာ သူ႕ရဲ႕ဖုန္းက 6 ခ်င္းတူေပမယ့္ ပိုသာတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ပါေနလို႕ ပိုျပီး သာလြန္ေနပါတယ္လို႕ တိုက္ခိုက္ထားပါတယ္။ ညာဘက္က ေအာက္ပံုမွာ iPhone 6 နဲ႕ 6Plus ထြက္ထြက္ျခင္း iPhone ေတြက လူေတြရဲ႕အိတ္ကပ္ေတြထဲမွာ ဖိအားဒဏ္ေၾကာင့္ ေကြးသြားပါတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ထြက္လာတုန္းက Samsung က ခ်က္ခ်င္း အခြင့္ေကာင္းယူကာ “Bend to those who are worthy.” (အေလးေပးထိုက္သူေတြကို ဦးညြတ္ျပီး အေလးေပးလိုက္ပါ) ဆိုျပီး တိုက္ခိုက္ေၾကာ္ျငာလိုက္ပါတယ္။

၅။ Verizon vs. AT&T
Verizon နဲ႕ AT&T တယ္လီဖုန္းလိုင္း အမွတ္တံဆိပ္ေတြက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက နာမည္ၾကီး တံဆိပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ AT&T က ေစ်းကြက္မွာ ေ၀စုအမ်ားဆံုး သိမ္းပိုက္ထားတဲ့ တံဆိပ္ျဖစ္ေတာ့ Verizon က မၾကာမၾကာ ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႕ တိုက္ခိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ပံုမွာကေတာ့ 3G လႊမ္းျခံဳမႈ ဧရိယာကို Verizon ကေန ႏႈိင္းယွဥ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ AT&T လိုင္းထက္ ၅ဆ သာလြန္ျပီး အေမရိကန္တစ္၀ွမ္းမွာ 3G လိုင္း လႊမ္းျခံဳထားပါတယ္ဟု တိုက္ခိုက္ ႏႈိင္းယွဥ္ေၾကာ္ျငာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကမာၻတစ္၀ွမ္းမွ နာမည္ေက်ာ္ ေၾကာ္ျငာတိုက္ပြဲၾကီး ၅ခုအေၾကာင္းကို မွတ္တမ္းတင္လိုက္ပါတယ္။ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာ တိုက္ပြဲေတြကိုေတာ့ ေနာက္ေန႕မွ မွ်ေ၀ေပးပါဦးမည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

Credit to WAI LINN

#Marketing #Advertising #Competitive #AdWar #Audi #BMW #Dove #Pantene #Pepsi #CocaCola #Samsung #Apple #Verizon #ATT

No comments:

Post a Comment